FANDOM

Aino kainulainen.jpg
Jyväskyläläinen ympäristötieteen opiskelija Aino Kainulainen on 25-vuotias savolaistyttö ja opiskelee ympäristötiedettä Jyväskylässä. Hän on sosiaalinen ja kansainvälinen tyyppi, takana muun muassa vaihto-opiskelujakso Tšekin tasavallassa.

Europarlamenttivaalit - Kyllä kansainvälisyydelle, ei EU:lleMuokkaa

Kainulainen oli vuoden 2009 europarlamenttivaaleissa ehdolla Suomen kommunistisen puolueen ehdokkaana. Omien sanojensa mukaan hän oli ehdokkaana tarjotakseen väylän niille EU-kriittisille äänille, jotka eivät kumpua isänmaallisuudesta tai muukalaisvihasta vaan rakkaudesta demokratiaan ja solidaarisuudesta muita kansoja kohtaan.

Tärkeitä teemoja EU-vaaleissa Kainulaiselle olivat ympäristö- ja kehitysmaa-asiat sekä EU:ta vakavasti vaivaava demokratiavaje.

Talouden elvyttäminen ei hänen mukaansa saa viedä voimavaroja ilmastonmuutoksen torjunnalta tai köyhyyden vähentämiseltä niin meillä kuin maailmallakin.

Jatkuvaan kasvuun perustuva talousjärjestelmä ei ole kestävä ja se on muutettava. Euroopassa valta on siirrettävä eliitiltä kansalle.

Eduskuntavaalit Muokkaa

Kainulainen oli Suomen Kommunistisen Puolueen kansanedustajaehdokas Keski-Suomen vaalipiirissä vuosien 2007 ja 2011 eduskuntavaaleissa. Vuonna 2011 Kainulaisen vaalitunnus oli "Globaalit ongelmat on ratkaistava yhdessä."[1]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Keski-Suomi/kainulainen_aino

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki