FANDOM

Arisulopuisto.jpg
Joensuulainen työmies ja teollisuuslaborantti Ari Sulopuisto oli vuoden 2012 kuntavaaleissa ehdolla Joensuun valtuustoon Suomen kommunistisen puolueen listalta.[1]

Vaaliteemoja 2012 Muokkaa

Harrastusmahdollisuudet eivät Joensuussa mene tasan. Musiikkiopisto maksaa, urheiluhallien vuokrat ovat nousset rajusti, urheilukenttiä ei jäädytetä lasten ja nuorten käyttöön, vaan kaupunkilaisilla maksatetaan monitoimihalli Areenan kustannuksia. Bändien treenikämppiä puuttuu.

Vanhempien haasteet ovat kasvaneet, koko kasvuympäristö on muuttunut. Ehkä pienemmissä yhteisöissä voitaisiin toimia yhdessä ja luoda yhteisiä turvallisia normeja elämään - mutta mistä rahat näihin parannuksiin?

Tosiasiassa näillä toimenpiteillä säästetään rahaa pitkässä juoksussa, kun ehkäistään ennalta pahempien ja kalliimpien ongelmien syntyä. Talous pyörii nyt kotimaisen kysynnän varassa. Otetaan kaupungin kummenien miljoonien rahastot käyttöön ja rakennetanan uutta ja korjataan vanhaa. Se tuö tuötä ja näin elvytetään. Kaupunki voisi kokeilla työajan lyhentämistä 6+6-mallilla. Se toisi töitä nuorille ja parantaisi vanhojen jaksamista.[2]

Sulopuisto oli vuoden 2011 eduskuntavaaleissa SKP:n kansanedustajaehdokas Pohjois-Karjalan vaalipiirissä. Sulopuiston vaalitunnus oli ”Mieluummin uudis- kuin jälleenrakentamista. Päämääränä positiivinen rauha!”[3]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Joensuu/sulopuisto_ari
  2. Joensuun kuntapolitiikka kaipaa inhimillisyyttä, Tiedonantaja 28.9.2012
  3. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Pohjois-Karjala/sulopuisto_ari

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki