FANDOM

Lohiarto.jpg
Tamperelainen levyseppä-hitsaaja ja eläkeläinen Arto Lohi Kalevasta oli vuosien 2008 ja 2012 kuntavaaleissa ehdolla Tampereen kaupunginvaltuustoon Suomen kommunistisen puolueen listalta.[1][2]

Henkilökuva Muokkaa

Ikä: 52 v. Asuinpaikka: Kaukajärvi

Yhteystiedot: puh. 0407392896 sähköposti arto.lohi(at)luukku.com

Arto "Artsi" Lohi on luonnonystävä. Harrastuksina retkeily, marjastus ja kalastus. Työssä ollessaan hän oli aktiivinen ammattiyhdistysmies, toimien osastonsa luottamusmiehenä ja muissa tehtävissä. Ammatissaan Artsi palveli yhtä työnantajaa yli 30 vuotta. Asuma-alueellaan Kaukajärvellä hän on ollut aktiivisesti nuorisotyössä mm. kaksi kertaa perustamassa alueen "Kauksu klubin" nimellä toiminutta nuorisotoimintaa.

Nuoriso on myös politiikassa keskeisesti hänen toiminta-alueensa. "Kauksu klubi" on kaksi kertaa ajettu rappiotilaan lähinnä kaupungin nuorisotoimen toimesta. Artsin ja vaimonsa Taijun vetämänä se oli menestyvä paikka. Artsi ja Taiju joutuivat sivuun toiminnasta, koska heillä ei ole yliopistokoulutusta nuorisotyöhön. Katsottiin, ettei vankka elämänkokemus riitä, vaikka ovat menestyksellisesti klubia hoitaneet ja kasvattaneet menestyksellisesti viisi lastaan. Parhaimmillaan klubilla kävi yhden illan aikana 60 - 80 nuorta. discoissa yli 150. Nykyisellään kävijöitä on muutama. Sitä hän joutuu katselemaan pahoilla mielin sivullisena.

Vaaliteemoja 2008 Muokkaa

Pienituloisten, eläkeläisten, työttömien ja muiden syrjäytettyjen asiat ovat hänellä lähellä sydäntä. Niitä hän haluaisi olla korjaamassa valtuutettuna. Viime aikoina on käyty keskusteluja nuorison asemasta yhteiskunnassa. Valtio on sijoittamassa huomattavasti varoja nuorison aseman parantamiseen. Valitettavasti rahat näyttävän menevän enimmäkseen tuottamattoman byrokratian pyörittämiseen. Samoin Tampereen kaupungin huomattava satsaus Kaukajärven nuorisoon on mennyt harakoille.

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.elisanet.fi/skp.tampere/vaalit2008/tampere.html
  2. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Tampere/lohi_arto

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki