FANDOM

Atteblom.jpg
Helsinkiläinen musiikkituottaja ja kulttuurivaikuttaja Atte Blom kuuluu legendaarisen Love Recordsin perustajiin. Vuoden 2012 kuntavaalien jälkeen hänet valittiin UMO-säätiön hallituksen jäseneksi Vapaiden ja Radikaalien Demokraattien edustajana.

Henkilökuva Muokkaa

Atte Blom on koko työuransa ollut musiikin tuottamisesta ja lahjakkuuksien löytämisestä vastaava tuotantopäällikkö. Hän tuntee pienyrittäjämaailman ja jättiläismäisen eron suuryhtiöihin ja massatuotantoon. Työ nuorten musiikintekijöiden kanssa on pitänyt hänet nuorena ja nuorten näkökulman omana.

Blomin mukaan kuntajärjestelmä piilottaa sisäänsä jyrkkiä tulo- ja luokkaeroja. Suuret kunnat ovat auliimpia ulkoistamaan tehtäviä kansainvälisille suuryhtiöille. Uuden kuntapolitiikan pitää arvioida kuntauudistuksen varjopuolet ja tarpeen tullen purkaa niitä kansanäänestyksillä. Tämä yhtenä mahdollisuutena elvyttää tasa-arvoa ja lähidemokratiaa.

Kunnallisvaalit 2012 Muokkaa

Vuoden 2012 kunnallisvaaleissa Atte Blom oli ehdolla Helsingin kaupunginvaltuustoon Vapaiden ja Radikaalien Demokraattien listalta.[1] Musiikkivaikuttaja sai vaalikampanjalleen merkittäviä tukijoita. Tukensa antoivat mm. akateemikko Aki Kaurismäki, rock-muusikot Andy McCoy ja Herra Ylppö, näyttelijä Kristiina Halkola, kapellimestari Pekka Haapasalo, televisioteatterin pitkäaikainen johtaja ja ohjaaja Timo Bergholm, musiikkituottaja Pekka Aarnio, laulaja Monna Kamu, laulaja-lauluntekijä Mikko Perkoila, ja nukketeatteriohjaaja Elviira Davidow ja muusikko Eero Ojanen.[2]

Kunnallisvaalit 2008 Muokkaa

Atte Blom oli edellisissä vaaleissa Vasemmistoliiton listoilla sitoutumattomana ehdokkaana.

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Helsinki/blom_atte
  2. Aki Kaurismäki, Andy McCoy ja Herra Ylppö tukevat Atte Blomin valintaa valtuustoon Tiedonantaja 26.10.2012

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki