FANDOM

Karvonenerkki.jpg
Tamperelainen muurari Erkki Karvonen Hervannasta oli vuoden 2008 kunnallisvaaleissa ehdolla Tampereen kaupunginvaltuustoon sitoutumattomana ehdokkaana Suomen kommunistisen puolueen listalta.[1]

Henkilökuva Muokkaa

Ammatti: muurari ikä 60+ asuinpaikka: Hervanta perhe: Pojat Mika s. 1970 Valkeakoskella ja Erkki s. 1976 Helsingissä. Lapsenlapset Eemeli + Saara

Harrastuksia yms: Kirjallisuus ym. lukeminen, kuntosali, hiihto, pyöräily, uinti, kielet, karaoke ym. ym.

Työura alkoi ennen nykyistä muistiani kivien, juurien ja kapuloiden keruulla uutispellolla. Työuraa pätkivät koulu/läksyjenteko. 14-vuotiaana maa- ja metsätöitä pollen kanssa ja ilman. 20-vuotiaana tehtaaseen. 29-vuotiaana "vahingossa" muuraamaan. 34-vuotiaana tehdastyös jäivät, päätoimiseksi muuruumieheksi, erikoisalana tulisijat + koristerappaukset.

Asuminen: Työn vuoksi useissa maissa ja vielä useammilla paikkakunnilla. Veronmaksajaksi kerkesin Pihtiputaalla, Valkeakoskella, Raumalla, Helsingissä, Virkkalassa, Kemissä, Tuusulassa, Keravalla, Jyväskylässä, Luopioisissa ja Tampereella. Tampereelle Hervantaan 1983. Työpaikkana Elvalanrannan ns. "miljoonarivarit", tehtävänä takkamuuraus, työnantajana Tampereen Haka.

Loukkaantumisia työtapaturmissa, mutta elossa vielä!

Vaaliteemoja 2008 Muokkaa

Tärkeät asiat kunnallisvaaleissa: Eriarvoisuuden kasvun pysäytys, ts. köyhien köyhtymisen ja sen mukanaan tuomien ongelmien pysäytys ynnä käännös parempaan suuntaan. Lyhyesti politiikan U-käännös.

Haluan ajaa erityisesti liikuntamahdollisuuksien kynnyksien höyläystä. Henkinen hyvinvointi ja hyvä terveys kulkevat käsi kädessä. Hervantaan pikaratikka ja tanssitalo.

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.elisanet.fi/skp.tampere/vaalit2008/tampere.html

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki