Fandom

Vaaliwiki

Hanna Tuomainen

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Hanna tuomainen.jpg
SKP:n listalla Kuopiossa sitoutumattomana ehdokkaana oleva, kuvallisen ilmaisun artesaani Hanna Tuomainen työskentelee kaupungin päiväkodissa ryhmäavustajana. Hänen mielestään siellä on huutava pula henkilökunnasta, mutta kaupunki ei palkkaa sitä lisää.

– On pelko millaisia ihmisiä lapsista kasvaa ryhmäkokojen ollessa isoja ja hälyisiä. Vaikka päiväkodissa on ammattinsa osaava henkilökunta, lasten erityistarpeita ei pystytä riittämättömällä henkilökunnalla ottamaan huomioon.

Hanna ihmettelee sitä, miksei päiväkodeissa ja kouluissa voi olla tarjolla terveellistä lähiruokaa.

– Hävettää, koska lasten vanhemmat maksavat ruuasta ja sitten lapsille syötetään jotain esanssikeittoa tai esikypsennettyjä muoviin pakattuja vakuumiperunoita. Miten tämä vaikuttaa lasten terveyteen ja kehitykseen, Tuomainen kysyy ja sanoo, että lasten tulevaisuuden kaupungin kannattaisi satsata lähiruokaan.

– Kuopiossa ei tarvita golfkentän laajentamista eikä Puijon metsiä saa tuhota sen laajentamisen tieltä. Golfkentän laajentaminen jyräisi altaan myös metsän keskellä olevan 1800- luvulla rakennetun ja nyt virkistyskäyttöön kunnostetun tilan, Hanna kertoo.

Hanna Tuomainen vaatii Kuopioon autotonta keskustaa, jolloin ainoastaan palveluliikenne vanhuksille ja vammaisille sallittaisiin.[1]

Viitteet Muokkaa

  1. Lähipalvelujen turvaaminen tukee työllisyyttä, Tiedonantaja 8.10.2012

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki