Fandom

Vaaliwiki

Jari Heinonen

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Jariheinonen.jpg
Tamperelainen sosiaalityön professori ja SKP:n kaupunginvaltuutettu Jari Heinonen Härmälästä valittiin vuoden 2012 kuntavaaleissa Tampereen kaupunginvaltuustoon Suomen kommunistisen puolueen listalta.[1]

Henkilökuva Muokkaa

Perhe: Vaimo ja yksi jo yliopistossa historiaa opiskeleva tytär

Harrastuksia: Erilaiset kulttuuriharrastukset (elokuva, teatteri, lukeminen ja tietysti tietokirjojen kirjoittaminen), puutarhanhoito ja kalastus. Harrastuksiin voitaneen laskea myös joka toinen (kunkin parittoman viikon) maanantaina (16.30 - 18.00) tapahtuva sosiaalineuvonta Tapaturma- ja sairausinvalidien tiloissa Näsilinnankatu 22 A 37.

Kuntavaaleissa Muokkaa

Vaaliteemoja 2012 Muokkaa

Nykyinen meno Tampereen kunnallispolitiikassa huolestuttaa ja suututtaa Heinosta. Kokoomuslainen valtaeliitti on hänen mukaansa keittänyt isolla rahalla sellaisen sopan, joka kiehuu yli ja palaa pohjaan. Euroja riittää palvelujen ulkoistamiseen, tunneleihin ja muuhun turhuuteen, mutta ei ihmisten arjen palveluihin ja perusturvaan.

Erityisen huolissaan on Heinosen mielestä syytä olla vihreiden jatkuvasta tuesta kokoomuksen kovalle palvelujen ulkoistamislinjalle ja ylisuurille kerskahankkeille, kuten Rantaväylän tunnelille. Tampereella olisi hänen mukaansa jo korkea aika päästää eroon kokoomuksen huonosta politiikasta ja lähteä rakentamaan pitkäjänteisesti kaupungin omia palveluja. Tässä mielessä tulevat kunnallisvaalit ovat tärkeät suuntavaalit. Niissä on aika ottaa suunta kohti demokraattista, kaupunkilaisia kuuntelevaa Tamperetta.[2]

Vaaliteemoja 2008 Muokkaa

Tärkeät asiat liittyvät tietysti ennen muuta kunnallisten lähipalvelujen turvaamiseen. Hänen tavoitteenan on punavihreän Tampereen rakentaminen. Punavihreä Tampere tuottaa itse toimivat lähipalvelut, se kuuntelee kaupunkilaisia herkällä korvalla ja on aidosti ympäristöstään huolehtiva. Samalla se huolehtii myös huono-osaisten asioista. Punavihreä Tampere vaatii tekijänsä, siksi Heinonen oli mukana aidosti ja vahvalla tavalla mukana kunnallisvaaleissa, myös pormestarikilvassa Punavihreä Tampere -listan pormestariehdokkaana.

Pormestariohjelman nimi kertoo aika lailla olennaisen siitä, mitä Heinonen haluaa kunnallisvaaleissa ja Tampereen kunnallispolitiikassa edustaa. Ohjelman nimi on "Tamperelaisten lähipalvelujen puolesta - Tampere tarvitsee punavihreää politiikkaa ja punavihreän pormestarin" [1]

Omat vaalitunnukset:

  • Tamperelaisten lähipalvelujen puolesta - punavihreä Tampere
  • Lähipalvelujen puolesta - ei Rantaväylän tunnelia!

Heinonen oli SKP:n kansanedustajaehdokas Pirkanmaan vaalipiirissä eduskuntavaaleissa 2011. Heinosen vaalitunnus oli Hyvinvointi kuuluu kaikille.[3]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Tampere/heinonen_jari
  2. XL-ryhmä ulkoistaa palveluja Tampereella, Näköala 1/2012
  3. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Pirkanmaa/heinonen_jari

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki