FANDOM

Jarmo åsnabrygg
Helsinkiläinen palveluvastaava Jarmo Jerker Eerik Åsnabrygg on ay-aktiivi, varapääluottamusmies sekä Suomen kommunistisen puolueen ja SKP:n Helsingin piirikomitean jäsen. SKP:n jäseneksi Jarmo Åsnabrygg liittyi v.2000. Åsnabrygg on tullut tunnetuksi ajamalla matalapalkka-alalla olevien työntekijöiden, kuten siivoojien asioita.

Henkilökuva Muokkaa

Jarmo Åsnabrygg on 40 vuotias ja syntynyt Helsingissä.Hän on naimisissa ja hänellä 16-vuotias tytär. Jarmo Åsnabrygg oli myös perustamassa Suomeen syksyllä 2007 Oikeutta siivoojille -liikettä.

Jarmo Åsnabrygg on kirjoittanut useita mielipidekirjoituksia matalapalkka-alalla olevista työntekijöistä vaatien heille oikeutta. Myös monet lehdet ovat tehneet juttuja Jarmo Åsnabryggistä - Helsingin Sanomat kesäkuussa 2006 ja Voima-lehti lokakuussa 2006, ym.

Kuntavaaleissa Muokkaa

541273 3982913125621 729687465 n

Åsnabryggin vaalimainos kunnallisvaaleissa 2012.

Åsnabrygg oli ehdokas kunnallisvaaleissa 2004 ja 2012.

Ensimmäistä kertaa Åsnabrygg oli ehdolla eduskuntavaaleissa vuonna 2004. Suomen Kommunistisen Puolueen kansanedustajaehdokas Helsingin vaalipiirissä hän oli vuosien 2007 ja 2011 eduskuntavaaleissa. Vuonna 2011 Åsnabryggin vaalitunnus oli Hävitetään kapitalismi.[1]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Helsinki/asnabrygg_jorma

Aiheesta muuallaMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki