Fandom

Vaaliwiki

Johan Mångård

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Johanmångård.jpg
Raaseporilainen muusikko Johan Mångård Karjaalta on vuoden 2012 kunnallisvaaleissa ehdolla Raaseporin kaupunginvaltuustoon Suomen kommunistisen puolueen listoilta numerolla 70.

Henkilökuva Muokkaa

Snart 53-årig hemmapappa från Helsingfors. Bor i Malmgård. Spelar saxofon i ett reggaeband som heter Surviainen. Surviainen spelar finsk reggae, på finska (en svenskspråkig låt skriven av Johnny Mangaard / Johan Mångård) - nästan alla låtar är egna.

Jag spelar också gitarr och sjunger, ganska många egna låtar och har även uppträtt som trubadur. Jag har ett särintresse: musik på jiddisch och i synnerhet judiska arbetarrörelsens sånger på jiddisch.

Har studerat på universitet i Stockholm och Helsingfors, allmän språkvetenskap och nordisk filologi, hum. kand. 1983 utexaminerad från Högskolan för lärarutbildning i Stockholm. Jobbat på dagis både i Sverige och Finland.

Jag är FKPs kandidat och jag tycker det inte finns nåt annat realistiskt vänsteralternativ här i landet. Vänsterförbundet har svikit dom fattiga och spelat sig ut ur arenan och Kommunistiska arbetarpartiet stöder "kommunistiska" diktaturer som Kina och Nordkorea.

Kuntavaalisloganeja 2012 Muokkaa

  • Demokrati i beslutsfattandet / Päätöksenteko demokraattiseksi!
  • Stopp för tjänstemannastyre / Seis virkamiesvallalle!
  • Stopp för privatisering / Seis yksityistämiselle!
  • Stopp för försäljning av skattebetalarnas egendom / Seis veronmaksajien omaisuuden myynnille!

Eduskuntavaalit 2007 Muokkaa

Mångård oli Suomen Kommunistisen Puolueen kansanedustajaehdokas Helsingin vaalipiirissä vuoden 2007 eduskuntavaaleissa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki