FANDOM

Jpväisänen.jpg
Helsinkiläinen käsitetaiteilija Juha-Pekka Väisänen Punavuoresta on Suomen kommunistisen puolueen pääsihteeri.

Vuoden 2014 europarlamenttivaaleissa Väisänen on SKP:n ehdokas Euroopan parlamentin jäseneksi. Hänestä vaihtoehto impivaaralaiselle kansallismielisyydelle on luokkataistelua ja toimintaa, joka perustuu kansojen ystävyyteen ja solidaarisuuteen. Suomen ja Euroopan kehitys edellyttää Väisäsestä irtautumista EU:sta ja demokraattiseen päätöksentekoon perustuvaa Eurooppaa.

Kunnallispolitiikassa Muokkaa

Juha-Pekka Väisänen vaikuttaa kansalaisjärjestöissä, rauhanliikkeessä ja politiikassa reilumman ja turvallisen kotikaupungin puolesta. Väisänen on SKP:n ja Helsinki-listojen edustaja Helsingin kaupungin kulttuuri- ja kirjastolautakunnassa.

Europarlamenttivaalit 2009 Muokkaa

J-P Väisänen oli vuoden 2009 europarlamenttivaaleissa SKP:n ehdokkaana tunnuksella Demokraattinen Eurooppa on mahdollinen!

  • Valta kaupunginosiin! Ei Natolle! Alas Brysselin kulttuurielitismi! Kyllä Kansanvallalle! Puretaan EU-valtarakenteet ja tehdään Euroopasta demokraattisempi!
  • Rauhankulttuuri on mahdollinen! Sivistyksen ja kulttuurin kysymykset on nostettava kaikkiin talouskeskusteluihin ja keskeiseksi osaksi puolustuspolitiikkaa. Väisänen vastustaa puolustusmenojen sitomista indeksiin ja Naton asettamiin tavoitteisiin.
  • Vähemmistöjen Eurooppa on mahdollinen! Vähemmistöjen oikeus omaan kulttuuriin on tärkeämpää kuin pääoman ja tavaran vapaa liikkuvuus. Kyllä monimuotoisuudelle!

Väisänen oli Suomen Kommunistisen Puolueen kansanedustajaehdokas Helsingin vaalipiirissä vuosien 2007 ja 2011 eduskuntavaaleissa. Vuonna 2011 Väisäsen vaalitunnus oli "Apatiaa vastaan - osallistuvan demokratian puolesta."[1]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Helsinki/vaisanen_juhapelkka

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki