FANDOM

Kari peitsamo
Helsinkiläinen rock-muusikko Kari Peitsamo

Kunnallispolitiikassa Muokkaa

Peitsamo oli Helsingin kaupunginvaltuuston varajäsen SKP:n ja Helsinki-listojen valtuustoryhmässä.

Euroopan parlamentin vaalit 2009 Muokkaa

Peitsamo oli vuoden 2009 EU:n parlamentin vaaleissa sitoutumattomana ehdokkaana Suomen kommunistisen puolueen listalla tunnuksella Sosialismi - nyt!

Peitsamon mukaan ihmiset ympäri Eurooppaa ovat viimeistään ilmastonmuutoksen ja talouskriisin myötä ymmärtäneet, että kapitalismissa on jotain pahasti vialla. Kansat ovat kyllästyneitä suurpääoman hyysäämiseen.

On tullut radikaalin muutoksen aika. Sanomme suoraan: vaihtoehto ja vastaus on sosialismi!

Nyt on tilaisuus vaikuttaa koko maanosasn tulevaisuuteen. Luokaamme uusi, oikeudenmukainen ihmistä ja luontoa kunnioittava eurooppalainen yhteiskuntajärjestys, joka vaalii sosiaalisia ja sosialistisia ihanteita. Se on ihmisyyden tie.

Peitsamo oli Suomen Kommunistisen Puolueen sitoutumaton kansanedustajaehdokas Pirkanmaan vaalipiirissä vuoden 2007 eduskuntavaaleissa ja Helsingin vaalipiirissä vuoden 2011 eduskuntavaaleissa. Vuonna 2011 Peitsamon vaalitunnus oli "Suomen kansan puolesta - SKP."[1]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Helsinki/peitsamo_kari

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki