FANDOM

Katriina oinas
Oululainen siivooja, PAMin edustajiston jäsen ja hum.kand. Katriina Oinas oli ehdolla vuoden 2009 europarlamenttivaaleissa Suomen kommunistisen puolueen ehdokkaana.

Eduskuntavaalit Muokkaa

Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa Oinas oli SKP:n kansanedustajaehdokas Oulun vaalipiirissä. Oinaan vaalitunnus oli ”Barrikadeille eduskuntaan!”[1]

Europarlamenttivaalit 2009 Muokkaa

Oinas osallistui europarlamenttivaaleihin tunnuksella Ei EU:lle. Hän vastusti Lissabonin sopimusta ja EU-liittovaltiota.

Ehdokkana Oinas oli, koska vaaleissa tarvitaan vasemmistolainen vaihtoehto kokoomuksen kritiikittömille euro- ja Natointoilijoille sekä perussuomalaisten kyseenalaisille nationalisteille ja oikeistopopulisteille.

Katriina sanoo kyllä sosiaaliselle Euroopalle. EU-alueella tulee korottaa sosiaaliturvan minimitasoja. Oinas puolustaa työssäkäyviä köyhiä ja vaatii säädettäväksi eurooppalaisen riittävän minimipalkan. Hän haluaa myös edistää kansainvälistä ay-liikkeen yhteistyötä.

Itämeri on Oinaan mukaan pelastettava.

Henkilökuva Muokkaa

Oinas syntyi 34 vuotta sitten Oulussa. Hän on ylioppilas Oulun Lyseon lukiosta ja humanististen tieteiden kandidaatti Pietarin valtionyliopistosta. Oinas puhuu venäjää, englantia, saksaa ja ranskaa.

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Oulu/oinas-Katriina

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki