Fandom

Vaaliwiki

Kirsti Hauta-aho

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Kirstihautaaho.jpg

Kihniöläinen kirppismyyjä ja työttömien edustaja Kirsti Hauta-aho on vuoden 2012 kunnallisvaaleissa ehdolla Kihniön valtuustoon Suomen kommunistisen puolueen listalta numerolla 46.[1]

Syksyn 2012 kuntavaalit ovat ensimmäiset, joihin Kirsti Hauta-aho osallistuu itse ehdokkaana. Vaalityötä hän on aiemmin tehnyt muun muassa viime eduskuntavaaleissa. Vaalit eivät Kirstin mielestäsuinkaan ole itsetarkoitus ja hän kokee tärkeäksi olla mukana ihmisten arjessa muutenkin kuin vain vaalien aikaan.

Vaaliteemoja Muokkaa

Osallistuminen kuntavaaleihin on kuitenkin tärkeää ja pääsy vaikuttamaan kuntalaisten asioihin myös kunnallisen päätöksenteon kautta on eräs kanava heikompiosaisten aseman parantamiseen ja puolustamiseen.

- Kuka muu on parempi puolustamaan ja asiantuntijana päättämään työttömien ja muiden yhteiskunnasta syrjäytettyjen asioista kuin sellainen, joka on itse joutunut kokemaan ja elämään huonoimmassa asemassa olevien elämää, pohtii ja kysyy Kirsti.

- Ei pidä jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle, vaan yrittää vaikuttaa monin eri keinoin niin, että se aurinko paistaa vielä sirukasaankin.

Kirstille läheisiä asioita kuntasektorilla ovat lasten ja yksinhuoltajien aseman parantaminen ja tietenkin työttömät, onhan hän pitkään ollut Kihniön työttömien toiminnassa mukana. Tätä nykyä hän on myös työttömien hallituksen puheenjohtaja. Näitä yhteiskuntamme heikompiosaisia kohdellaan ja potkitaan päähän rajusti.

- Työtön elää aivan kuin avovankilassa, jossa häneltä viedään ihmisarvo ja jota heitellään mielin määrin mihin sattuu. Kunnat myös teettävät härskisti työttömillä yhdeksän euron orjatyötä, josta ei kerry eläkettä ja jolla ei tule toimeen. Yksinhuoltajia ja ahdinkoon joutuneita kohdellaan eri luukuilla kylmäkiskoisesti ja usein tarjotaavn vain lämmintä kättä, kun pitäisi saada tässä ja nyt auttava käsi pulaan joutuneelle. Asenteiden muuttamisessa riittää työsarkaa, Kirsti toteaa.[2]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Kihnio/hautaaho_kirsti
  2. Näköala 1/2012

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki