Fandom

Vaaliwiki

Laura Järviluoma

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Laura Kreetta Aliisa Järviluoma (s.1982) on Tampereella asuva perinteisen kiinalaisen lääketieteen terapeutti. Hänellä on kaksi poikaa (1,5-v ja 3,5-v). Järviluomalla on aktivistitausta ja vielä nykyäänkin hän on puuhanaisena muutamassa poliittisesti sitoutumattomassa yhdistyksessä (mm. Aktiivinen synnytys ry:ssä). Lauralle vihreät arvot ovat erittäin tärkeitä ja kampanjassaan hän korostaakin juuri ympäristönsuojelun merkitystä ja sitä, kuinka kaikkien poliittisten päätösten pitäisi tukea kestävää kehitystä. Myös naisten asema, perusturva ja länsimaisen tehokkuusajattelun vastustus ovat olleet esillä Järviluoman kampanjassa. Hän tahtoisi vakiinnuttaa myös vaihtoehtoisten hoitojen asemaa Suomessa.

Otteita Järviluoman haastattelusta Näköala-lehdessä (4/06), haastattelijana Hannu Oittinen:

"--Ei ole politiikkaa, tulevaisuutta, eikä sitä parempaa yhteiskuntaa, jos tämä maapallo ei ole elinkelpoinen--"

"Satojen kilometrien synnytysmatkat säästöjen ja keskittämisen vuoksi on ihan mieletöntä. Itse synnytin nuoremman poikani kotona-- Kotisynnytysten vastustamisen sijaan pitäisi vastustaa tätä synnytysten keskittämistä."

" Järviluoman mielestä itämainen ja länsimainen lääketiede eivät ole toistensa vastakohtia, vaan koululääketiede voisi meillä ottaa oppia kiinalaisesta ja muusta itämaisesta lääketieteestä. Ihmistä ei hänen mukaansa saa pilkkoa oireiksi vaan hoitaa kokonaisuutena. -Mutta sen opetuksen pitää olla perusteellista, eikä muutaman päivän tai viikon akupunktio-kursseja. Niillä on aiheutettu vahinkoa sekä potilaille että alan maineelle--"

"Vapaaehtoistyö on hänelle (Järviluomalle) vastavoima epäinhimillistä tehokkuutta korostavalle länsimaiselle elämäntavalle."

Vaalinumero eduskuntavaaleissa 74

Laura Järviluoman motto vaalikampanjassa on Inhimillisemmän politiikan puolesta!

[[Media:[[Kuva:Esimerkki.ogg]
LaurajamitjaqpPieni.jpg

Kuvaus

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki