FANDOM

Lauri alhojarvi
Helsinkiläinen koulunkäyntiavustaja ja muusikko Lauri Alhojärvi Arabianrannasta oli vuoden 2012 kunnallisvaaleissa ehdolla Helsingin kaupunginvaltuustoon Vapaiden ja Radikaalien Demokraattien listalta.[1]

Henkilökuva Muokkaa

Alhojärvi on omien sanojensa mukaan sitoutumaton vasemman laidan kulkija ympäristön ja ihmisyyden asialla.

Kunnallispolitiikassa Muokkaa

Vuosina 2008-2012 Alhojärvi oli Helsingin kaupungin ympäristölautakunnan jäsen. Vuoden 2012 kuntavaalien jälkeen Alhojärvestä tuli varajäsen Helsingin kesäyliopiston säätiön hallituksessa.

Kuntavaaliteemat 2012 Muokkaa

Lisää resursseja päiväkodeille, kouluille ja lastensuojeluun. Suunta kohti maksutonta joukkoliikennettä.

Euroopan parlamentin vaalit Muokkaa

Alhojärvi oli vuoden 2009 europarlamenttivaaleissa Suomen kommunistisen puolueen ehdokkaana tunnuksella Vallankumous NYT! Tällä Alhojärvi ei tarkoita aseellista yhteiskuntajärjestelmän muutosta, vaan mielen vallankumousta. Valtioita ei hänen mukaansa pidä enää arvottaa talouskasvun ja kilpailukyvyn perusteella. Ihmisen ja luonnon hyvinvointi täytyy ottaa kaiken lähtökohdaksi.

Miten on mahdollista, että yritysten tukemiseen löytyy miljardeja euroja, mutta lastensuojeluun ei kahta miljoonaa? Peruspalveluja, ei pidetä tuottavana toimintana. Raha määrää.

Nyt on panostettava ympäristönsuojeluun, lapsiin, opiskelijoihin, eläkeläisiin, työttömiin. Kaikillao n oikeus ihmisarvoiseen elämään. Ja kaikilla on siihen mahdollisuus. Suomen ja EU:n ajama uusliberalistinen talousmalli hyödyttää vain pientä eliittiä. On aika tehdä täyskäännös.

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Helsinki/alhojarvi_lauri

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki