Fandom

Vaaliwiki

Martti Vaskonen

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Martti vaskonen.jpg
Joensuulainen käyttömestari Martti Vaskonen oli vuoden 2009 europarlamenttivaaleissa ehdolla Suomen kommunistisen puolueen ehdokkaana.

Europarlamenttivaalit 2009 - Työpaikkakato pysäytettävä! Muokkaa

Vaskonen on elänyt siellä, missä ei tanssita tähtien kanssa ja missä kultaiset kädenpuristukset ovat tuntemattomia. Erityisestä selvästi hän on nähnyt sen ällötyksen, mikä syntyy kun EU-uskoon hurahtaneet tärvelevät työyhteisöjä yksityistämisprojekteineen.

Martin mukaan on paasattu vuosikaudet, että "on varauduttava tulevaan työvoimapulaan". Työvoimapulaa ei ole tullut, mutta rakenteellinen, pysyvä työttömyys on kasvanut moninkertaiseksi.

EU ei hänen mukaansa suojaa ihmisiä työpaikkakadolta eikä julkisten palvelujen, ympäristön tai elintarviketurvallisuuden turmelemiselta - siksi SKP.

Henkilökuva Muokkaa

Martti Vaskonen on 58-vuotias työmies ja joutunut vaihtamaan ammattia monta kertaa. Nyt hän on työssä Pohjois-Karjalan keskussairaalassa. Vaskonen valmistui rakennusterveysasiantuntijaksi Kuopion yliopistosta.

Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa Vaskonen oli SKP:n kansanedustajaehdokas Pohjois-Karjalan vaalipiirissä. Vaskosen vaalitunnus oli ”Pelko pois ja pörssi paniikkiin!”[1]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Pohjois-Karjala/vaskonen_martti

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki