FANDOM

Merja siljamäki.jpg
Tamperelainen opiskelija, humanististen tieteiden kandidaatti ja harrastelijanäyttelijä Merja Siljamäki Kyttälästä oli vuoden 2012 kuntavaaleissa ehdolla Tampereen kaupunginvaltuustoon sitoutumattomana ehdokkaana Suomen kommunistisen puolueen listalta.[1]

Vaaliteemoja Muokkaa

Kun Siljamäki tapasi Pispalan Teatterissa pitkän linjan näyttelijän ja poliitikassa vaikuttavan Laila Räikän, ei toiminnan kipinää tarvinnut kauan viritellä. Kun Laila kysyi, lähtisikö Siljamäki kunnallisvaaleissa ehdokkaaksi SKP:n listalle, hän suostui heti. Merja ei ole puolueen jäsen, mutta kannattaa sitoutumattomana SKP:n ajamia asioita.

Muualta tulleena Siljamäki näkee kirkkaasti Tampereen hienot puolet ja suuret mahdollisuudet, myös ne, jotka on nyt poliittisesti työnnetty syrjään.

— Tampere on periaatteessa oikein hyvä kaupunki, mutta haluan että se olisi asukkailleen parempi paikka elää ja toimia. Kulttuuri on saatava myös vähävaraisten ulottuville. Ei köyhillä ole varaa kolmen kympin teatteri- ja konserttilippuihin. Työväen Tampere on palautettava takaisin ihmisten arkeen.

Työväen Tampereen lisäksi Merja Siljamäki haluaa toiminnallaan palauttaa kunniaan myös tavallisen ihmisen arkisen elämän. Jupit ja rikkaat pärjäävät omillaankin, heitä ei tarvitse hyysätä.

— Tuntuu joskus, ettei ihmistä pidetä enää ihmisenä. Työelämässä ihmisestä revitään kaikki irti ja sitten heitetään menemään.

Tähän on Siljamäen mielestä saatava muutos aikaan, ainakin Tampereen kaupungissa ja sen henkilöstöpolitiikassa. Syksyn kunnallisvaalit antavat tuon muutoksen mahdollisuuden.[2]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Tampere/siljamaki_merja
  2. Näköala 1/2012

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki