FANDOM

Schadrin
Nokialainen asentaja Pauli Kalervo Schadrin on aktiivinen toimija ammattiyhdistysliikkeessä, pääluottamusmies ja Metalliliiton osasto 7:n puheenjohtaja.

Kunnallispolitiikassa Muokkaa

Schadrin valittiin vuoden 2012 kunnallisvaaleissa Nokian kaupunginvaltuustoon Suomen kommunistisen puolueen listalta. [1] Schadrin on myös SKP:n valtuustoryhmän sihteeri ja kaupungin tarkastuslautakunnan jäsen.

Vuoden 2008 kunnallisvaaleissa Schadrin valittiin varavaltuutetuksi 40 äänellä.[1]

Kuntavaaliteemat 2012 Muokkaa

Kuntauudistus on Schadrinin mielestä suuri hyppäys tuntemattomaan myös ammattiliitoille. Edunvalvonta pakollakin keskittyy entisestään isoille paikkakunnille ja samalla etääntyy työntekijöistä.

— Nyt kun käydään kuntavaalit, olisi syytä jokaisen äänestäjän miettiä, mitä tarkoitti kuntauudistuksen siirto vaalien jälkeen käsiteltäväksi. Ettei vaan taas kerran äänestäjien harhauttamiseksi, Schadrin miettii.

Mikäli hallituspuolueet enestyvät vaaleissa tietää se automaattisesti suurta kuntauudistusta ja perusteluiksi voidaan sanoa äänestäjiltä saatu valtakirja.

Äänestää pitää, mutta ketä? Hyvää kaveria joka kaikissa vaaleissa on luvannut jotain, muttei ole toiminnut kertomallaan tavalla? Puoluetta, joka on toiminut edellä mainitulla tavalla? Puoluetta, joka lupaa, muttei tee edes aloitteita asioiden eteen vaan äänestelee jonkun koalition perässä?

Ei, vaan nyt pitää käyttää sitä omaa päätään ja tehdä valinta oikeudenmukaisten asioiden puolesta. Kuntien palvelut eivät suinkaan parane laeilla tai leikkauksilla, ne paranevat yhdessä vaatimalla ja palveluja puolustamalla.

Eduskuntavaalit 2011 Muokkaa

Pauli Schadrin oli ehdolla eduskuntaan vuoden 2011 eduskuntavaaleissa SKP:n listalta teemalla "Vasemmistolaista ay-tietoutta eduskuntaan."[2]

Schadrinin vaalikampanjaan kuului mm. Kenkää rahaeliitille -tapahtuma Tampereen keskustorilla 11.3-11.[3]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.elisanet.fi/skp.tampere/vaalit2008/nokia.html
  2. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Pirkanmaa/schadrin_pauli
  3. Pauli Schadrin SKP vaalivideo, YouTube

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki