FANDOM

3nurminen pentti (1).jpg
Pentti Nurminen on vuonna 1947 syntynyt kirvesmies Korsosta.

Henkilökuva Muokkaa

- Asuin Martinlaaksossa 39 vuotta ja äskettäin muutin takaisin lapsuuteni kotikolmille Korson Mikkolanmäkeen. Kouluni olen käynyt Rekolassa ja Korsossa sekä ammattikoulun Vallilassa. Olen ollut naimisissa yli 40 vuotta. Olen kolmen aikuisen lapsen isä sekä viiden lastenlapsen vaari.

- Helsingin Kirvesmiehet ry:n taloudenhoitajana toimin 16 vuotta ja hallituksessa on vierähtänyt jo yli 30 vuotta. Rakennusliiton Uudenmaan aluejärjestön tilintarkastajana toimin pitkään. Olen Helsingin tekniikan alan oppilaitoksen Vallilan koulutusyksikön rakennusalan neuvottelukunnassa jäsenenä. Teen samassa oppilaitoksessa tarkastajana työnäytearviointeja ammattitutkintoa suorittaville tuleville rakennusalan ammattilaisille.

Kunnallispolitiikassa Muokkaa

Vuoden 2012 kunnallisvaaleissa Nurminen oli ehdolla Vantaan kaupunginvaltuustoon Suomen kommunistisen puolueen listoilla.

- Maankäyttö ja kaavoitusmonopoli ovat välineitä, joilla kaupunki voi kehittää sosiaalista asuntotuotantoa sekä edistää julkista liikennettä asukkaiden ja ympäristön parhaaksi. Siihen voi nojata edistyksellinen kaupunkisuunnittelu.

Nurminen oli vuoden 2011 eduskuntavaaleissa SKP:n kansanedustajaehdokas Uudenmaan vaalipiirissä.[1]

Aiheesta enemmän Muokkaa

Viittausvirhe: <ref>-elementti löytyy, mutta <references/>-elementtiä ei löydy

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki