FANDOM

Petrapackalen
Tamperelainen postityöntekijä Petra Packalén oli vuosien 2008 ja 2012 kunnallisvaaleissa ehdolla Tampereen kaupunginvaltuustoon Suomen kommunistisen puolueen listalta.[1][2]

Kunnallisvaaleissa Muokkaa

Vaaliteemat 2012 Muokkaa

Packalén haluaa nähdä Tampereen, jossa kiirettä ei määritä huonosti työllistävä harjoittelu tai julkisen liikenteen alasajo.

- Ylikansallisten firmojen talutusnuorass akulkevat päättäjät saadaan syrjäytettyä monen eri toimintamallin yhteistyöllä. Mielenosoitukset, järjestötyö, kulttuuritoiminta ja ammattiliittojen nuoret käyvät käsi kädessä kohti sykyisiä vaaleja.

Kansalaisten päätäntävallan pienikin supistaminen ruokkii noidankehää, joka lopulta päättyy harvainvaltaan.

— Mitä isommiksi kunnat käyvät, sitä pienemmiksi muodostuva tyhden ihmisen tavat vaikuttaa. Kaupungin tulisi toimia "demokratian aktivistina", joka kaiken aikaa pyrkii innostamana jäseniään päätöksenteon äärelle. Tamperelaisten nuorten kohdalla asia on jäänyt lähinnä koulujen ja ammattiliittojen kontolle, vaikka informaatiota kaipaisivat kipeästi myös näihin tahoihin kuulumattomat.

Packalén muistuttaa, että syksuyn kunnallisvaaleissa ratkaistaan iso siivu alle kolmekymmpisten tamperelaisten tulevaisuutta.

- Hankkeet, joista päätetään tällä hetkellä, tulevat meille maksettaviksi. Näitä hankkeita on valmisteltu täydellisen epädemokraattisesti eikä päättäessä ole kysytty kansalaisten mielipidettä.[3]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.elisanet.fi/skp.tampere/vaalit2008/tampere.html
  2. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Tampere/packalen_petra
  3. Pirkanmaalla huolestuttavat nuorten tulevaisuus ja hometalot, Tiedonantaja 28.9.2012

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki