FANDOM

Reijo tossavainen
Espoolainen erikoislääkäri Reijo Tossavainen Nuottaniemestä oli vuoden 2012 kuntavaaleissa ehdolla Espoon kaupunginvaltuustoon Suomen kommunistisen puolueen listoilta.

Vaaliteemoja 2012 Muokkaa

Kuntoutus osaksi hoitoketjua Muokkaa

Kuntien tehtävänä on järjestää kuntalaisille heidän tarvitsemansa terveyspalvelut. Niihin kuuluu lääkinnällinen kuntoutus, jonka järjestämisvelvollisuudesta on säädetty kansanterveyslaissa (605/1991), erikoissairaanhoitolaissa (609/1991) ja asetuksessa lääkinnällisestä kuntoutuksesta (1015/1991). Vuonna 2005 kansanterveys- ja erikoissairaanhoitolakeihin kirjattiin enimmäisajat, joiden kuluessa hoito tulee järjestää. Tämä hoitotakuu koskee myös kuntoutusta. Täten hoitotakuu ei täyty esimerkiksi kuntoutuksen osalta.

Eriarvoisuus on sietämätöntä terveydenhuollossa Muokkaa

Hyvin koulutetut, hyväkuntoiset ihmiset ovat työterveyshuollon piirissä, ja se houkuttelee myös lääkäreitä. Terveyskeskuset ovat jääneet syrjään ja sivuraiteille.Niissä peritään asiakasmaksua/potilasmaksua, kun taas terveet ja hyväkuntoiset saavat hoitoa ja tutkimusta ilmaiseksi työterveyshuollossa. Noin 1,7 miljoonaa suomalaista käyttää työterveyshuollon palveluja.Mutta toisaalta Suomessa on ememmän kuin missään muualla niin sanottuja katastrofitalouksia, perheitä, joissa ruokakunnan tuloista yli 40 prosenttia menee terveyden hoitamiseen ja kalliisiin lääkkeisiin. Siksi meillä eriarvoisuus sekä terveydessä että hoidon saatavuudessa on sietämätöntä. Tästä hyötyvät yksityiset terveyspalveluja tuottavat kansainväliset tervveydenhoitoyritykset. Monesti he kiertävät voittojaan rahaparatiiseihin.

Terveys ei saa olla rahasta kiinni. Terveyskeskusmaksut on poistettava.

Henkilökuva Muokkaa

Reijo Tossavainen on yleislääketieteen erikoislääkäri ja työskennellyt yli 30 vuotta kliinisessä työssä avoterveydenhuollossa ja sairaalalääkärinä. Kliinisen työn ohella hän on tehnyt myös tutkimustyötä verenpainetautia ja sydänsairauksia sairastavien potilaitten kanssa.

Lääkäriksi Tossavainen valmistui vuonna 1979 Leningradin Ensimmäisestä Lääketieteellisestä Instituutista, LMI, joka on nimetty akateemikko I. P. Pavloville. Hänen työnkuvaansa kuuluvat lisäksi koulu- ja opiskelijaterveydenhuolto kutsuntatarkastuksineen ja Tossavaisella on kokemusta myös katastrofi- ja sotilaslääketieteen aloilla. Hän on toiminut vuodesta 1989 Helsingin Yliopiston yleislääketieteen erikoislääkäreiden kliinisenä kouluttajana.

Tossavainen oli vuoden 2011 eduskuntavaaleissa SKP:n kansanedustajehdokas Uudenmaan vaalipiirissä.[1]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Uusimaa/tossavainen_reijo

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki