Fandom

Vaaliwiki

Rita Dahl

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Vantaalainen kirjailija, sopraano, VTM; FM Rita Dahl on vuoden 2014 europarlamenttivaaleissa Suomen kommunistisen puolueen sitoutumaton ehdokas Euroopan parlamentin jäseneksi.

Hänellä on tähtäimessä sosiaalisesti oikeudenmukainen, taiteita suosiva ja finanssipolitiikkaa rajoittava Eurooppa, jossa huolehditaan kaikkein heikoimmista.

Eurovaaliehdokas Rita Dahl esittäytyy01:13

Eurovaaliehdokas Rita Dahl esittäytyy

Vaaliteemoja Muokkaa

1) Sosiaalinen Eurooppa Muokkaa

Eurooppa, jossa keskeisillä tuotannontekijöillä, työntekijöillä ja luonnolla on hyvä olla. Nyt uhkana on, että molemmat joutuvat riiston kohteiksi. Työvoiman riistosta on monia esimerkkejä: Sanoma-WSOY:n päätös kaapata itselleen kaikki freelancereiden tekijänoikeudet (levinnyt kaikkiin suuriin mediataloihin; postinkantajilleen potkut antava Itella – kuka seuraavaksi), luonnonvarat (Talvivaara: ympäristörikos on tapahtunut valtion avustuksella, koska yhtiön on annettu aloittaa huonosti suunniteltu alunperin toiminta: bioliuotus ei ole toiminut ja sakka-altaat eivät ole pitäneet).

Pitäisikö Euroopan kriisimaita tukea yhteisistä varoista?03:26

Pitäisikö Euroopan kriisimaita tukea yhteisistä varoista?

2) Taloudellisesti tasa-arvoisempi Eurooppa Muokkaa

Nyt EMU on valinnut suunnan, jossa suositaan finanssimarkkinoiden Eurooppaa. Suomi on jo osallistunut: ERVM:n kautta 0,7 miljardia; maksutaseapua annettu Latvialle, Romanialle, Unkarille 13,4 miljardia euroa; IMF:n kautta Suomen osuudet 0,37 miljardia euroa ja 0,41 miljardia euroa; euroalueen ulkopuolisille 0,24 miljardia euroa; Suomen laskennallinen osuus 100 miljardin sitoumuksesta Espanjalle on 1,79 miljardia ja ERRV:n lainasta 2,2 miljardia euroa. Suomen saamat vakuudet (jos lainat maksetaan täysmääräisesti); Espanjan osalta 0,72 ja Kreikan 0,88 miljardia euroa. Osuuskuntien ja ruohonjuuritason sosiaalisten organisaatioiden luonnollinen syntyminen massatyöttömyyden Eurooppaan: lähimmäisapu on tarpeen osallistavan sosiaaliturvan maailmassa.

Euroopan Keskuspankki poliittiseen kontrolliin, täydellinen loppu sijoittajapankkien tukemiselle ja EKP:n bond-keinotteluille sekä totaalinen veroparatiisikielto voimaan – näin saadaan vuosittain menetetty sata miljoonaa euroa takaisin. Kyllä sosiaaliselle Euroopalle, ei rahapoliittiselle keinottelulle!

3) Kulttuurilla hyvinvointia elämään Muokkaa

Ammattitaiteilijoille riittävät toimeentulon edellytykset, kulttuurista hyvinvointia muidenkin elämään.

Vaihtoehto EU lle - Rita Dahl (sit skp)19:26

Vaihtoehto EU lle - Rita Dahl (sit skp)

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki