FANDOM

564755 469480556406785 217707833 n
Sipoolainen postimies, järjestötyöntekijä ja toimittaja Sippo Kähmi (s. 1986) Nikkilästä oli vuoden 2012 kuntavaaleissa ehdolla Sipoon kunnanvaltuustoon Suomen kommunistisen puolueen ehdokkaana.

Kuntavaalitavoitteita Muokkaa

  • Ruohonjuuridemokratian turvaaminen ja laajentaminen. Ei jättikunnille ja pakkoliitoksille, kyllä kansanäänestyksille, osallistavalle budjetoinnille ja kyläneuvostoille.
  • Julkisten palvelujen parantaminen sekä kunnan oman tuotannon kehittäminen. Yksityistämisen ja alasajon sijaan laadukkaat lähipalvelut omana työnä.
  • Riittävän rahoituksen takaaminen kuntataloudelle. Progressiivisella pääomaverolla loppu aliresursoinnille, pihistelylle ja leikkauksille!
  • Itsenäinen ja sosiaalisesti oikeudenmukainen Sipoo!

Henkilökuva Muokkaa

Ay-aktiivina ja monen sortin kansalaisaktivistina profiloitunut Sippo Kähmi on asunut Sipoossa Kirkonkylän ja Nikkilän rajalla 21 vuotta. Perheeseen kuuluu avovaimo.

Seitsemän vuotta erilaisissa jakelutöissä Leijonajakelu Oy:ssä, Suomen Postilla ja lopulta Itellalla näyttivät tarpeen työväen etujen puolustamiselle ja erilaiset työväenliikkeen järjestöt vetivät mukaansa. Ay-kentällä Sippo on toiminut toimipaikkansa luottamusmiehenä ja toiminut mm. PAU:n Uudenmaan osastossa, Kriittisessä ay-verkostossa, Työpaikkojen rauhantoimikunnassa ja Vastavoima ry:ssä.

Vuonna 2011 jakeluhommat vaihtuivat järjestötöihin ja vuonna 2012 toimittajan pestiin Tiedonantaja-lehdessä.

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki