Fandom

Vaaliwiki

Tanja Karppinen

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Tästä artikkelista tai osiosta puuttuvat lähdemerkinnät kokonaan.
Voit auttaa Vaaliwikiä lisäämällä asianmukaiset lähteet.

Tanja Karppinen on vihreiden Lappeenrannan kunnallisvaaliehdokas. Hän valmistui filosofian maisteriksi Helsingin yliopiston Kouvolan käännöstieteen laitoksesta pääaineenaan venäjän kääntäminen ja tulkkaus. Tällä hetkellä Tanja Karppinen on suunnittelijana Lappeenrannan teknillisen yliopiston Etelä-Karjala-instituutissa. Hän on myös Helsingin yliopiston jatko-opiskelija ja kuuluu Kouvolan tutkimusryhmään.

Karppisen vapaa-aika kuluu lukuisten harrastusten sekä ystävien parissa. Liikunnan ohella hänen harrastuksiinsa kuuluvat kielet, kirjallisuus, kulttuuri ja matkailu – erityisesti kiinnostavat Venäjä ja Itä-Eurooppa. Myös lukeminen ja kirjoittaminen ovat tämän ehdokkaan pitkäaikaisia lempiharrastuksia. Lisäksi Karppinen pitää kovasti musiikista sekä teatterista, ja on itse harrastanut kumpaakin näistä muutenkin kuin "penkkiurheilijana".

Tanja Karppinen on kunnallisvaaliehdokkaana Lappeenrannassa Vihreillä ensimmäistä kertaa kunnallisvaaleissa 2008.

Tanjan vaalilauseita ja -teemoja:

Erilaisuus sallittu! Tavoitteena monimuotoinen, yhdenvertainen ja tasa-arvoinen kunta, jossa ketään ei syrjitä. Jokaisen on oikeus säilyttää kielensä ja kulttuurinsa. Vähemmistöjen oikeuksia on uskallettava puolustaa.

Kulttuurista elämänlaatua! Tasokkaat kulttuuripalvelut vaativat asiantuntijaosaamista, ja asiantuntijat vaativat kunnollista palkkaa!

Demokratiaa ja avoimuutta kunnan päätöksentekoon! Myös ympäristö- ja eettiset näkökulmat on otettava huomioon kaikessa päätöksenteossa!

Ruoka on arvovalinta. Luomua, lähiruokaa ja reilun kaupan tuotteita kuntaruokailuun!

Saimaannorpalle apua! Luonnon monimuotoisuus kunniaan! Luonnon- ja eläinsuojelu on myös kunnan asia.

Tehokas kierrätys on jokaisen kunnan ja kuntalaisen tehtävä! Myös jätteen vähentämiseen on ehdottomasti pyrittävä!

Ekosähköä ja energiansäästöä kunnille ja kuntalaisille!

Lähteet: ehdokas itse 22.9.2008, tiedot löytyvät myös ehdokkaan sivuilta [1] (22.9.2008)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki