Fandom

Vaaliwiki

Tapio Siirilä

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Tapiosiirilä.jpg
Kemiläinen diplomi-insinööri ja eläkeläinen Tapio Matti Siirilä (s.20.9.1945) on SKP:n Lapin piirin piirisihteeri.

Henkilökuva Muokkaa

Siirilä valmistui ylioppilaaksi Vaasan lyseosta vuonna 1964. Diplomi-insinööri hänestä tuli Teknillisessä korkeakoulussa 1973.

Opiskeluaikana Siirilä oli töissä Vaasassa Strömbergillä ja Finlaysonilla, Porvoossa Neste Oy:llä, Teknillisen korkeakoulun ylioppilaskunnan (TKY) opintosihteerinä ja Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) korkeakoulupoliittisena sihteerinä.

Insinööriksi valmistumisen jälkeen työtehtävät olivat yli 30 vuotta työsuojelun valvonnassa Lapin työsuojelupiirissä, Työsuojeluhallituksen koneosastolla ja Uudenmaan työsuojelupiirissä.

Nykyisin hän on valtiolta eläkkeellä, mutta harrastaa koneturvallisuuden konsultointia ja kouluttamista. Hän on ollut myös Suomen edustajana muutamissa kansainvälisissä koneiden turvallisuusstandardeja tekevissä työryhmissä.

Vaalit 2011 Muokkaa

Siirilä oli SKP:n kansanedustaja Lapin vaalipiirissä. Siirilän vaalitunnus oli ”Kaikille työtä ja kunnolliset olosuhteet.”[1]

Vaalit 2007 Muokkaa

Siirilä oli Suomen Kommunistisen Puolueen kansanedustajaehdokas Helsingin vaalipiirissä vuoden 2007 eduskuntavaaleissa.

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Lappi/siirila_tapio

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki