Fandom

Vaaliwiki

Tiina Sandberg

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Tiina sandberg.jpg
Helsinkiläinen ympäristösuunnittelija Tiina Sandberg Puistolasta on Suomen kommunistisen puolueen Uudenmaan piirijärjestön piirisihteeri sekä SKP:n ja Helsinki-listojen varajäsen Helsingin kaupungin liikuntalautakunnassa.

Vuoden 2014 europarlamenttivaaleissa Sandberg on SKP:n ehdokas Euroopan parlamentin jäseneksi. Hänen mukaansa Euroopan unioni on rakennettu väärälle perustalle. Sen perusarvona ovat markkinoiden toimintavapauksien kasvattaminen ja rahan vallan vahvistaminen. Ihmisoikeudet, luonto ja planeetan kohtalo ovat sille toisarvoista. Siksi unionista on lähdettävä.

Kunnallispolitiikassa Muokkaa

Sandberg oli ehdolla Helsingin kaupunginvaltuustoon Suomen kommunistisen puolueen ja Helsinki-listojen ehdokkaana vuoden 2012 ja kuntavaaleissa, ja toimii nyt SKP:n ja Helsinki-listojen varaedustajana Helsingin liikuntalautakunnassa.

Sandbergin mukaan asuminen on Helsingissä on liian kallista lähes kaikille. Asumisen hinta saadaan laskemaan kun tuotetaan tarpeeksi edullisia vuokra-asuntoja kaupungin omana tuotantona. Lisäksi pitää kohtuullistaa tontinvuokrat. Näillä saadaan asuntopolitiikka uusille raiteille.[1]

Sandberg oli Suomen Kommunistisen Puolueen kansanedustajaehdokas Helsingin vaalipiirissä vuosien 2007 ja 2011 eduskuntavaaleissa. Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa Sandbergin vaalitunnus oli Asumisen hinta alas![2]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Helsinki/sandberg_tiina
  2. http://www.skp.fi/vaalit/eduskunta-2011/Uusimaa/sandberg_tiina

Aiheesta enemmän Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki