FANDOM

Tommin-kuva-pieni
Tommi Lievemaa oli SKP:n Uudenmaan vaalipiirin ehdokas eduskuntavaaleissa 2007. Lievemaa ehti olla mukana SKP:n toiminnassa melko vähän aikaa. Hän avusti Tiedonantaja-lehteä parin vuoden ajan. Juttujen aiheina olivat usein kansainvälisen politiikan kysymykset.

Nykyisin Lievemaa toimii Suomen työväenpuolueen (Stp) varapuheenjohtajana ja poliittisena aktivistina.

Henkilöhistoria Muokkaa

Lievemaa on avoliitossa ja hänen perheeseensä kuuluu puolison lisäksi toukokuussa kaksi vuotta täyttävä tytär.

Ammatiltaan Lievemaa on muusikko ja soitonopettaja, instrumenttina kitara. Hän tekee säännöllisesti soittokeikkoja lähinnä pääkaupunkiseudulla.

Vaaliteemat Muokkaa

Lapsiperheiden asioiden lisäksi muita Lievemaalle läheisiä aihepiirejä ovat esimerkiksi kulutuskriittisyys ja ympäristökysymykset sekä julkisten palvelujen turvaaminen.

Ulkopolitiikka Muokkaa

Yhdysvallat on maailman ainoa supervalta ja kapitalismin veturi. Sen edesottamusten seuraaminen on Lievemaan mukaan erittäin tärkeätä. Muun muassa Irakin tilanne sekä Israelin ja Palestiinan konflikti kytkeytyvät hänen mielestään selkeästi USA:n politiikkaan. Lievemaa suhtautuu toiveikkaasti vasemmistosuuntaukseen Latinalaisessa Amerikassa.

Aiheesta lisää Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki