FANDOM

Tytti Kotilainen 209
SKP / Helsingin vaalipiiri
[[Kuva:{{{kuva}}}|180px]]
Syntyi
Kotikunta
Kotisivut {{{kotisivut}}}
Blogi {{{blogi}}}

Toimittaja Tytti Kotilainen on syntyperäinen kantahelsinkiläinen, joka asuu nykyään Pikku Huopalahdessa. Hän on eduskuntavaaliehdokas Helsingin vaalipiirissa Suomen Kommunistisen Puolueen (SKP) listalla. Tytillä on valtiotieteellinen yliopistokoulutus, pääaineena poliittinen historia.

Tytillä on kolme aikuista lasta, kaksi poikaa ja yksi tytär.

Tytti on Pääkaupunkiseudun demokraattisen naisverkoston puheenjohtaja ja toimii muun muassa Pysäyttäkää sota -verkostossa. Hänet näkee hyvin usein sodanvastaisten ja muidenkin mielenosoitusten eturivissä.

Tytti on pitänyt työväenopistossa yhteiskunnallisia keskustelukursseja. Hän lähtee mielellään alustajaksi tai panelistiksi tilaisuuksiin, joihin häntä pyydetään, jos vain aika ja asiantuntemus riittävät.

Tytti suhtautuu suopeasti eläimiin, eritoten koiriin, joista eniten kiinnostavat molossityyppiset rodut. Oma koira on bokseriuros Retu.

Tytti on asunut Kuubassa vuosina 1990 - 1993, jolloin hän ennätti hyvin tutustua tuohon eksoottiseen kehitysmaahan, joka sinnikkäästi kulkee sosialismin tiellä huolimatta jättiläismäisen pohjoisen naapurinsa USA:n uhkailuista ja painostuksesta. Hän kokee Kuuban toiseksi kotimaakseen.

Tytin mielipiteitäMuokkaa

Suomessa ja maailmassa on kaksi kohtalonkysymystä ylitse muiden: ympäristönsuojelu ja taloudellisen oikeudenmukaisuuden lisääminen.

Ympäristönsuojelu ja ilmastonmuutoksen torjuminen vaativat meiltä itse kultakin sekä etenkin päättäjiltämme paljon rajumpia toimenpiteitä ja päätöksiä kuin nyt vaalien alla halutaan myöntää. Globaali kapitalismi ja tuotannon ja kulutuksen loputon kasvu ja toisaalta ympäristön suojelu eivät kerta kaikkiaan mahdu samaan yhtälöön. Jos emme ole valmiita tuhoamaan elinmahdollisuuksia jälkeen tulevilta (ja jo nyt muulta eläinkunnalta), meidän rikkaiden maiden ihmisten on ankarasti vähennettävä vaikutustamme ympäristöön. Itse kehitysmaassa eläneenä, todellisen energiapulan ja niukkuuden kokeneena, en pidä sitä pahana. On pakko valita. Nyt voimme vielä tehdä sen vapaaehtoisesti.

Viime vuosikymmeninä Suomessa tulo- ja varallisuuserot ovat kasvaneet, vaikka kehityksen tulisi kulkea päinvastaiseen suuntaan. Kun vielä valtapuolueet kilvan lupaavat verohelpotuksia, ei yhteiskunta todellakaan pysty takaamaan heikommassa asemassa oleville (vanhukset, sairaat, opiskelijat, nuoret) kunnollisia palveluja.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki