Fandom

Vaaliwiki

Veikko Heikkinen

1 143sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Veikko heikkinen.jpg
Sonkajärveläinen ylikonemestari Veikko Heikkinen Koirankoskelta on vuoden 2012 kunnallisvaaleissa ehdolla Sonkajärven valtuustoon Suomen kommunistisen puolueen listalta numerolla 49.[1]

Vaaliteemoja Muokkaa

Veikko Heikkisen mielestä terveyskeskuksen toimintoja on parannettava eikä supistettava, sillä siitä kärsivät kaikki kuntalaiset ja erityisesti ikääntyneemmät. Vuodepotilaat eivät kuulu vuodeosastoille muihin kuntiin, kauaksi omaisistaan.

— Vuodeosaston lakkauttaminen oli osa terveyskeskuksen alasajoa. Terveyspalvelujen keskittäminen Iisalmeen säästäisi ehkä kunnan kustannuksia, mutta me kuntalaiset maksaisimme siitä kovan hinnan matkakustannuksina, terveydentilamme huononemisena ja viime kädessä hengellämmekin. Sotessa kustannussäästöt näyttävät olevan tärkeämpiä kuin ihmisten terveys ja hyvinvointi.

— Kun terveyskeskuksen toiminta tehdään oikein hankalaksi, on käytettävä entistä enemmän yksityisiä terveyspalveluja. Tällä tavoin ihmiset ajetaan pikkuhiljaa pois terveyskeskuksista. Yksityisille menevät ne, joilla on varaa ja muut joutuvat lähes heitteille. Eriarvoistavalle kehitykselle on pantava stoppi. Tarvitaan hyvin toimivaa ja mieluummin maksutonta kunnallista terveydenhuoltoa, Heikkinen sanoo.[2]

Viitteet Muokkaa

  1. http://www.skp.fi/vaalit/kunnallisvaalit-2012/Sonkaj%C3%A4rvi/heikkinen_veikko
  2. Sonkajärven terveyspalvelut retuperällä, Tiedonantaja 5.10.2012

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki